Toitumisterapeut Jaanika Tapver soovitab toituda tervislikult!

Uuringud on näidanud, et regulaarselt pähkleid ja seemneid söövad inimesed elavad kauem, kuna pähklites ja seemnetes sisalduvad kasulikud toitained aitavad ennetada mitmeid kroonilisi haigusi ning võidelda põletikega. Samuti toetavad need naha tervist.

Pähklid, mandlid ja seemned on heaks taimse valgu, rasvade, kiudainete, magneesiumi, tsingi, mangaani ning mitmete B-grupi vitamiinide allikaks. Samuti sisaldavad need erinevaid mikrotoitaineid ja antioksüdante. Näiteks on mooniseemned, mandlid ja chia seemned heaks kaltsiumi allikaks neile, kes ei tarbi piimatooteid.

Kreeka pähklid, kanepi- ja chia seemned sisaldavad kehale vajalikke oomega-3 rasvhappeid. Lisaks on kanepi- ja chia seemned head taimse raua allikad.

Mandlid sisaldavad rohkelt E-vitamiini ja parapähklid seleeni. Viimasega ei tohi liialdada, päeva portsjon on 1-2 pähklit.

Mandleid ja pähkleid peaks iga päev sööma 20-30g. Sel juhul ei teki ka üle söömise vajadust, sest keha saab jooksvalt kõik vajalikud toitained kätte.

????????????Nipp, kuidas pähkleid ja mandleid mitte üle süüa. Kaalu välja 20g portsjon ning leota neid öö läbi vees. Esiteks muudab see need kergemini seeditavaks. Teiseks aitab kontrollida söödavat kogust - kui leotatud pähklid on otsas, siis lihtsalt ei võta rohkem juurde.

Kommi Asemel tooted on saadaval biolife.ee

Comments (0)

Product added to wishlist

Me kasutame küpsiseid. Kui vajutate „nõustun“, siis annate seega oma nõusoleku sihtotstarbeliste küpsiste juurutamiseks ja kasutamiseks.